Ανακαλύπτουμε και γνωρίζουμε νέους προορισμούς στην Ελλάδα.

Παραλίες, πόλεις, χωριά, νησιά…

Κρυμμένοι θησαυροί που περιμένουν να τους γνωρίσουμε!!!

Εξερευνώντας…

2810 253861
Ηράκλειο, Κρήτη
info@greecedestination.gr

Αξιοθέατα στο Νομό Ρεθύμνου

Αρχαία Αξός

Ο αρχαιολογικός χώρος  της Αξού βρίσκεται στο ομώνυμο χωριό του νομού Ρεθύμνου. Είναι χτισμένη στους πρόποδες του Ψηλορείτη σε διαδοχικά επίπεδα με καλά οχυρωμένη ακρόπολη και με το λιμάνι της Αστάλης να την ισχυροποιεί εμπορικά. Η Αρχαία Αξός ήταν μια από τις εκατό πόλεις-κράτη της αρχαίας Κρήτης που γνώρισε τη μεγαλύτερη ακμή της από την υστερομινωική και γεωμετρική έως τη ρωμαϊκή εποχή. Η ευημερία της συνεχίστηκε και κατά τους Βυζαντινούς χρόνους, όταν ήταν έδρα επισκοπής. Η Αρχαία Αξός ήταν τόσο πλούσια και ισχυρή, που έκοβε δικά της νομίσματα με απεικονίσεις του Απόλλωνα ή της θεάς Αρτέμιδας, ενώ γενικά έχουν αναγνωριστεί περίπου 40 είδη νομισμάτων. Ανατολικά της Αξού, στο δρόμο για το Ηράκλειο, σώζονται ερείπια τείχους ύψους 8 μέτρων που εικάζεται ότι είναι μέρος του υδραγωγείου που μετέφερε νερό από την πηγή Σκαφίδια στη δεξαμενή του σημερινού οικισμού, ενώ βρέθηκαν χαραγμένα αποσπάσματα από γραφές πάνω σε πέτρες, πιθανότατα νόμοι της εποχής.

Αρχαία Λάππα

Η Αρχαία Λάππα ήταν μια ισχυρή πόλη που λέγεται πως ιδρύθηκε από τον Αγαμέμνονα. Σήμερα στο ίδιο σημείο βρίσκεται χτισμένη η Αργυρούπολη, στην οποία μπορείτε να δείτε διάσπαρτο αρχαίο αρχιτεκτονικό υλικό. Οι έρευνες στην περιοχή έχουν φέρει στο φως ρωμαϊκά λουτρά, ψηφιδωτά, λαξευτούς τάφους καθώς και αγάλματα της Αφροδίτης, του Δία και του Διονύσου, που σήμερα βρίσκονται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ρεθύμνου.

Αρχαιολογικός Χώρος Αποδούλου

Στη θέση Τούρνες της Κοινότητας Αποδούλου στις δυτικές υπώρειες του Ψηλορείτη υπάρχουν τα λείψανα εκτεταμένου παλαιοανακτορικού κέντρου (1950-1700 π.Χ.). Η θέση κυριαρχεί στην κοιλάδα του Αμαρίου και ελέγχει το πέρασμα προς τον κάμπο της Μεσαράς. Η ανασκαφική έρευνα έφερε στο φως τρία κτιριακά συγκροτήματα. Στην ευρύτερη περιοχή έχουν εντοπισθεί θολωτοί τάφοι των μετανακτορικών χρόνων (1380-1200 π.Χ.).

Αρχαιολογικός Χώρος Αρμένων

Η διαμόρφωση του νεκροταφείου έγινε βάση ενός οργανωμένου σχεδιασμού. Οι τάφοι ανήκουν στον τύπο του λαξευτού θαλαμωτού τάφου με δρόμο. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί ο τάφος 200 ο οποίος είναι κτιστός θολωτός. Για τη σήμανση των τάφων χρησιμοποιούνταν ακατέργαστες πέτρες και πυραμοειδείς ή πλακοειδείς στήλες. Οι τάφοι ήταν οικογενειακοί: περιείχαν πολλούς νεκρούς που αποθέτονταν είτε πάνω στο δάπεδο είτε σε σαρκοφάγους. Τα κτερίσματα (κεραμική – όπλα – εργαλεία – κοσμήματα), παρέχουν σημαντικές πληροφορίες για την τέχνη, τη θρησκεία και την κοινωνική οργάνωση της εποχής.

Αρχαιολογικός Χώρος Ελεύθερνας

Η αρχαία Ελεύθερνα βρίσκεται νοτιοανατολικά του Ρεθύμνου. Ο αρχαιολογικός χώρος καλύπτει μια ευρύτερη περιοχή, οι κύριοι πυρήνες της οποίας βρίσκονται στους δύο λόφους Πυργί και Νησί. Τους δύο λόφους περιρρέουν τρία ρέματα, τα οποία σμίγουν στα βόρεια αυτών. Ο κεντρικός αστικός πυρήνας τοποθετείται διαχρονικά στο λόφο Πυργί. Ελληνιστικοί αναλημματικοί τοίχοι και κτίρια, ρωμαϊκά οικοδομήματα και μία παλαιοχριστιανική βασιλική είναι τα κύρια λείψανα στην ανατολική πλαγιά του λόφου. Στη δυτική κλιτύ του λόφου, στη θέση Ορθή Πέτρα, βρίσκεται το νεκροταφείο των υστερογεωμετρικών – αρχαϊκών χρόνων, τμήμα του οποίου έχει καλύψει ρωμαϊκή κτιριακή φάση.

Αρχαιολογικός Χώρος Ζώμινθου

Ζώμινθος είναι ένας αρχαιολογικός χώρος στο νομό Ρεθύμνου, που βρίσκεται στον Ψηλορείτη σε υψόμετρο 1.200 μέτρων περίπου, δυτικά από τα Ανώγεια, στο δρόμο προς το Ιδαίον Άνδρον. Οι πρώτες ανασκαφές ανέδειξαν έναν ολόκληρο μινωικό οικισμό (1900-1400 π.Χ.) με προσεγμένη ισχυρή κατασκευή κτιρίων και ίχνη από τοιχογραφίες, λεπτεπίλεπτα ζωγραφισμένα αγγεία από πολύτιμα υλικά, κοσμήματα και πλήθος άλλων ευρημάτων. Η ιδιαιτερότητα της μινωικής πολιτείας της Ζωμίνθου είναι ότι πρόκειται για μια πόλη στα βουνά, ο μοναδικός μέχρι στιγμής ανασκαμμένος ορεινός μινωικός οικισμός και μάλιστα τόσο ακμαίος. Ο λόγος που βρέθηκε εκεί είναι ότι η Ζώμινθος βρίσκεται σε στρατηγικό σημείο ελέγχου διακίνησης γεωργικών, κτηνοτροφικών προϊόντων και ξυλείας από και προς την ευρύτερη περιοχή, ενώ από εκεί επίσης περνούσε ο ιερός δρόμος που ξεκινούσε από το ανάκτορο της Κνωσού και κατέληγε στο Ιδαίον Άνδρον. Άρα, ίσως αυτό το παλάτι είχε χτιστεί και για τη διαμονή του Μίνωα κατά την επίσκεψη του στο σπήλαιο. Στη Ζώμινθο βρέθηκαν επίσης σημαντικά αντικείμενα χρηστικά και τελετουργικά από πολύτιμα υλικά, όπως η ορεία κρύσταλλος που οι Μινωίτες πίστευαν ότι είχε μαγικές ιδιότητες, το σκήπτρο του ιερέα με τα χαραγμένα φίδια, θυμιατήρια, χάλκινα εγχειρίδια, χάλκινα κύπελλα.

Αρχαιολογικός Χώρος Μοναστηρακίου Αμαρίου

Το Μοναστηράκι βρίσκεται στην κοιλάδα του Αμαρίου, στο φυσικό πέρασμα μεταξύ της βόρειας Κρήτης και του κάμπου της Μεσαράς. Η ανασκαφική έρευνα έφερε στο φως ένα Παλαιοανακτορικό κέντρο (1950-1700 π.Χ.). Οι πολλοί αποθηκευτικοί χώροι και οι δύο αίθουσες αρχείου με σφραγίσματα είναι στοιχεία που προσδίδουν στο συγκρότημα ανακτορικό χαρακτήρα. Το συγκρότημα καταστράφηκε από σεισμό και πυρκαγιά. Στην ευρύτερη περιοχή, στην κορυφή λόφου, έχει εντοπισθεί θέση λατρείας.

Kρήνη Rimondi

Το πρόβλημα της υδροδότησης της πόλης του Ρεθύμνου ήταν οξύ και γι’ αυτό οι βενετοί διοικητές φρόντιζαν να κατασκευάζουν υδραγωγεία και κρήνες για την εξυπηρέτηση των πολιτών. H κρήνη Rimondi, οικοδομήθηκε το 1626 από τον ρέκτορα της πόλης Α. Rimondi. Το έργο αυτό κάλυψε μέρος των υδρευτικών αναγκών της πόλης. που βρίσκεται στη σημερινή πλατεία του Πλατάνου και στο αλλοτινό κέντρο της βενετσιάνικης πόλης. Αποτελείται από τρεις γούρνες στις οποίες τρέχει νερό από τρεις κρουνούς σε σχήμα λεοντοκεφαλής. Τρεις ραβδωτοί κίονες που επιστέφονται από κορινθιακά κιονόκρανα στηρίζουν επιστήλιο με λατινική επιγραφή. Κατά την περίοδο της τουρκοκρατίας, οι κρήνες προτιμούνταν να είναι σε στεγασμένους χώρους. Έτσι, προστέθηκε θόλος, ένα τμήμα του οποίου σώζεται σήμερα.

Loggia του Ρεθύμνου

Η Loggia οικοδομήθηκε τον 16o αιώνα με σχέδια του διάσημου βενετού αρχιτέκτονα Michel Sanmicheli. Η Loggia ήταν ένα λαμπρό κτίριο στο κέντρο της πόλης και αποτελούσε χώρο συγκέντρωσης και συσκέψεων των ευγενών για να συζητήσουν πολιτικά και οικονομικά, οικονομικά, και πολιτικά θέματα. Το κτίριο διατηρείται σε πάρα πολύ καλή κατάσταση, είναι τετραγωνικής κάτοψης και έχει αψιδωτές τις τρεις πλευρές του (εκτός της δυτικής). Είναι χτισμένο κατά το ισοδομικό σύστημα και εντυπωσιάζουν τα φουρούσια του γείσου. Αμέσως μετά την τουρκική κατάκτηση μετατράπηκε σε τζαμί και κατασκευάστηκε και μιναρές, ο οποίος κατεδαφίστηκε το 1930. Τα τελευταία 40 χρόνια στέγαζε το Αρχαιολογικό Μουσείο της πόλης. Από τότε όμως που αυτό μεταστεγάστηκε στο κτήριο έξω απ’ τη Φορτέτζα, η Loggia στεγάζει πωλητήριο πιστών αντιγράφων του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων.

Τζαμί Καρά Μουσά Πασά

Το τζαμί αυτό πήρε το όνομά του από τον τούρκο διοικητή των ναυτικών επιχειρήσεων κατάληψης του Ρεθύμνου, το 1646. Στη θέση του, κατά την περίοδο της Βενετοκρατίας, υπήρχε μονή αφιερωμένη στην Αγία Βαρβάρα. Δυτικά από το κεντρικό κτήριο υπάρχει ο ερειπωμένος μιναρές του τζαμιού, ο οποίος δεν είναι ορατός από το δρόμο λόγω της υψηλής και πυκνής βλάστησης. Στο χώρο βρίσκεται ακόμη μία στεγασμένη με θόλο κρήνη, η οποία έχει δύο όψεις: μία από την πλευρά της οδού Αρκαδίου και μία από την αυλή του τζαμιού. Κάτω από το θόλο της γίνεται η είσοδος στο τζαμί. Στον περίβολο σώζεται ακόμη και ένας τουρμπές (θολωτή νεκρική κατασκευή), στον οποίο ίσως είχε ενταφιαστεί ο ιδρυτής του τζαμιού. Σήμερα, στο χώρο στεγάζεται εργαστήριο συντήρησης της 13ης Εφορείας Αρχαιοτήτων.

Τζαμί Νερατζές

Το κτίριο αυτό αποτελούσε το καθολικό της μονής και ήταν αφιερωμένο στη Παναγία των Αυγουστινιανών «SantaMaria». Η εκκλησία έχει ορθογωνικό σχήμα και στεγάζεται με τρεις μικρούς τρούλους, οι οποίοι αντικατέστησαν την κεραμοσκέπαστη στέγη της βενετικής εκκλησίας. Το θύρωμα του κτηρίου είναι ένα από τα εντυπωσιακότερα του Ρεθύμνου. Το διπλανό παρεκκλήσι ήταν αφιερωμένο στο Σώμα του Χριστού. Η εκκλησία μετατράπηκε σε τζαμί το 1657 ενώ το παρεκκλήσι του σε οθωμανικό ιεροσπουδαστήριο. Το 1890 προστέθηκε μεγάλος μιναρές με δύο εξώστες από το μηχανικό Γεώργιο Δασκαλάκη και είναι ο ψηλότερος του Ρεθύμνου. Σήμερα, το «τζαμί Νερατζέ», φιλοξενεί το Ωδείο της πόλης.

Φορτέτζα Ρεθύμνου

Το βενετσιάνικο φρούριο της Φορτέτζας είναι χτισμένο πάνω στο λόφο του Παλαιοκάστρου, στα δυτικά της σημερινής πόλης. Στο λόφο αυτό υπήρχε η ακρόπολη της αρχαίας πόλης της Ρίθυμνας και το ιερό της Ροκκαίας Αρτέμιδος. Τα λαξεύματα που εντοπίστηκαν σε διάφορα σημεία του λόφου, μαρτυρούν την ύπαρξη της ακρόπολης πάνω στο βράχο. Ο οικισμός μάλλον βρισκόταν κοντά στο λιμάνι. Ωστόσο δεν έχουμε στοιχεία ούτε για τη μορφή του οικισμού, ούτε για τη μορφή της ακρόπολης και του ιερού. Το φρούριο της Φορτέτζας κατασκευάστηκε μεταξύ 1573-1580 από τους Βενετούς, προκειμένου να προστατεύσει τους κατοίκους από την Τουρκική απειλή. Έχει αστερόμορφο σχήμα, τρεις πύλες και έξι προμαχώνες. Επιλέχθηκε ο λόφος Παλαιόκαστρο, που έχει απέραντη θέα και από στεριά και από θάλασσα.Το συνολικό μήκος του είναι 1307 μ. και περιλαμβάνει τέσσερις προμαχώνες και τρεις αιχμές. Για την ολοκλήρωσή του χρειάστηκαν 76800 αγγαρείες των κατοίκων όλου του νομού και κατασκευάστηκε από κανονικές ορθογωνικές πέτρες από τον πρωτομάστορα Γ. Σκορδίλη. Στο κέντρο ο ναός του S. Nicolo μετατράπηκε στο Τζαμί του Σουλτάν Ιμπραήμ Χάν. Υπήρχε το οίκημα του Διοικητή, του Συμβούλου, χώροι στρατωνισμού και σταυλισμού, αποθήκες πυρομαχικών, δεξαμενή ύδρευσης και κατοικίες που καταστράφηκαν μεταγενέστερα.

Αρχαιολογικό Μουσείο Ρεθύμνου

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Ρεθύμνου βρίσκεται στην καρδιά του ιστορικού κέντρου του Ρεθύμνου και στεγάζεται στη βενετσιάνικη εκκλησία του Αγίου Φραγκίσκου. Τα εκθέματα του δίνουν μια διαχρονική εικόνα της πολιτισμικής ιστορίας του νομού από τη νεολιθική εποχή έως τα χρόνια της ρωμαιοκρατίας. Παρουσιάζονται κατά χρονολογικές ενότητες και κατά ανασκαφικά σύνολα.

Μουσείο Ελιάς Καψαλιανών

Το Μουσείο Ελιάς Καψαλιανών βρίσκεται στο ομώνυμο χωριό  του νομού Ρεθύμνου. Αναδεικνύοντας τη μακροχρόνια και στενή σχέση της περιοχής αλλά και ολόκληρης της Κρήτης με την ελιά και το λάδι, το Μουσείο Ελιάς Καψαλιανών στεγάζεται στους αναστηλωμένους χώρους του ελαιόμυλου που λειτουργούσε στη μονή Αρκαδίου. Βρίσκεται στο κέντρο ενός οικιστικού συνόλου χαρακτηρισμένου υψηλής πολιτιστικής αξίας και του ιστορικού ελαιώνα του. Το κτιριακό συγκρότημα, που αποτελεί από μόνο του και αυτό έκθεμα, περιλαμβάνει το κελί του μοναχού-οικονόμου, το χώρο παραγωγής του 1763 που παρέμεινε σε λειτουργία ως τις αρχές του 20ού αιώνα, καθώς και το φρουριακό χώρο αποθήκευσης.

Μουσείο & Πινακοθήκη Ιεράς Μονής Αρκαδίου

Από το 2016 που η Μονή γιόρτασε την ολοκλήρωση των 150 χρόνων από το Ολοκαύτωμα του 1866 δημιουργήθηκε χώρος φύλαξης έργων τέχνης που έχουν να κάνουν με το ίδιο το Μοναστήρι. Η Πινακοθήκη φιλοξενείται στους πρόσφατα ανακαινισμένους και κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους του παλαιού Μουσείου της Μονής, οι οποίοι ολοκληρώθηκαν κατά το παρελθόν έτος με αφορμή τις εκδηλώσεις τιμής και μνήμης για την Εκατονπεντηκονταετηρίδα της Αρκαδικής Εθελοθυσίας του 1866. Βρίσκεται στον πρώτο όροφο του κτιρίου, στο ισόγειο του οποίου εκτίθεται η Μουσειακή Συλλογή της Ιεράς Μονής. Στην Πινακοθήκη εκτίθενται έργα παλαιών και νεότερων καλλιτεχνών, οι οποίοι εμπνεύσθηκαν τόσο από την υπέρτατη θυσία του Ολοκαυτώματος της Μονής όσο και από την εν γένει ιστορική και πνευματική διαδρομή της ανά τους αιώνες. Στο μουσείο της Μονής που στεγάζεται στη νοτιοδυτική γωνία σ’ ένα τείχος κελιών και βοηθητικών χώρων της Μονής, φιλοξενούνται πολλά και παλαιά κειμήλια που έχουν σωθεί μέσα στο χρόνο και στη φθορά των κατακτήσεων της Μονής από επίβουλους πολιορκητές. Ο χώρος αυτός φιλοξενεί αντικείμενα και κειμήλια που αναδεικνύουν διαφορετικές περιόδους της Μονής. Επίσης δύο διαδραστικά υπολογιστικά συστήματα πλοήγησης μέσα από πληροφορίες για τη Μονή δίνουν την ευκαιρία στον επισκέπτη για περαιτέρω γνώση και πληροφόρηση. Στους χώρους της Μονής και συγκεκριμένα στη βόρεια πτέρυγα δίπλα στα Κελαρικά, στεγάζεται ένα αρκετά καλοφτιαγμένο και καλόγουστο κατάστημα στο οποίο μπορεί κάποιος να βρει μικρά ή μεγάλα αναμνηστικά εκκλησιαστικής τέχνης. Τα δεκάδες μικρά και αναμνηστικά έργα -εικόνες, θρησκευτικά αντικείμενα, βιβλία- που διατίθενται στο κατάστημα συμπληρώνονται από προϊόντα της φύσης που η ίδια η Μονή καλλιεργεί και παράγει.

Μουσείο Ιεράς Μονής Πρέβελης

Σώζεται ένας σημαντικός αριθμός από φορητές εικόνες (περίπου 100) που προέρχονται από τις κατά καιρούς διακοσμήσεις του Καθολικού, τα διάφορα ξωκλήσια και το Καθολικό του Προδρόμου, απ’ όπου μεταφέρθηκαν στο Πίσω Μοναστήρι για προστασία. Καλύπτουν μια περίοδο από το 1600 μ.Χ. έως το 1900 μ.Χ. Εξαιρετικής θεολογικής τέχνης είναι: του Αγίου Γεωργίου, του Θεολόγου, της Δεξιοκρατούσης, των Αγίων Πάντων, του Αγίου Νεκταρίου Πατριάρχου Κων/λεως, του Οσίου Ονουφρίου, του Μ. Αρχιερέως, του Μελχισιδέκ και Αβραάμ, του προφήτου Ησαίου, κ.ά. Οι εικόνες διακρίνονται από τόλμη και πρωτοτυπία στην επιλογή και σύνθεση των θεμάτων, που ορισμένες φορές αγγίζει και το δογματικό επίπεδο. Σε επίπεδο τεχνοτροπίας, είναι φανερή η παράδοση της όψιμης Κρητικής Σχολής με την αξιοποίηση εξίσου της αυστηρής Ορθόδοξης τάσης όσο και της Δυτικής , κυρίως Φλαμανδικής, επιρροής των δασκάλων του πρώτου μισού του 17ου αιώνα στο Ρέθυμνο και τα Χανιά. Σημαντικός αριθμός αμφίων, ιερών σκευών, Ευαγγελίων και ασημικών συμπληρώνουν τον πλούτο των κειμηλίων της Ι. Μονής. Η βιβλιοθήκη της περιέχει περί τους χίλιους τόμους διαφόρων βιβλίων, κάποια παλαίτυπα εκκλησιαστικά καθώς επίσης και χειρόγραφα ευχολόγια, Μουσικές συνθέσεις βυζαντινών ύμνων, κτηματολόγιο, σιγίλλια κ.ά. Σε σημείωμα της Μονής αναφέρεται ότι «κατά την Επανάσταση του `21 μεταφέρθηκε το αρχείον και χειρόγραφα της Μονής στα Κύθηρα απ’ όπου μέχρι σήμερα δεν επεστράφησαν».

Ιστορικό – Λαογραφικό Μουσείο Ρεθύμνης

Στην παλιά πόλη του Ρεθύμνου ένα βενετσιάνικο αρχοντικό έχει ανοίξει τις αίθουσες του και στεγάζει το ιστορικό και λαογραφικό μουσείο της πόλης. Το βενετσιάνικο κτίριο του Ιδρύματος, ιστορικό διατηρητέο μνημείο του 17ου αι., προσφέρει τον ιδεώδη χώρο για την παρουσίαση των συλλογών του ενώ παράλληλα η λειτουργία του Μουσείου συμβάλλει στην προστασία του μνημείου. Οι εκθεσιακοί χώροι του Μουσείου (μόνιμη έκθεση) εκτείνονται σε πέντε (5) αίθουσες και περιλαμβάνουν κυρίως αντικείμενα της παραδοσιακής χειροτεχνίας και λαϊκής τέχνης. Στόχος του Ιστορικού – Λαογραφικού Μουσείου Ρεθύμνης είναι να εξελιχθεί σε ένα σύγχρονο ερευνητικό και εκπαιδευτικό κέντρο για τη διάσωση του Λαϊκού πολιτισμού της Κρήτης ενώ με διεθνή συνεργασία θα αναζητήσει και θα προβάλει τις κοινές αξίες των λαών που αποτελούν πανανθρώπινη κληρονομιά. Στις αίθουσές του παρουσιάζονται οι συλλογές του από υφαντά, κεντήματα, δαντέλες, κεραμικά, καλάθια, καθώς και τα παραδοσιακά επαγγέλματα του χαλκουργού, του σαμαροποιού, του πεταλωτή κ.ά. Στο ισόγειο στεγάζονται περιοδικές εκθέσεις και πραγματοποιούνται εκπαιδευτικά προγράμματα. Στην πίσω και την κεντρική αυλή σώζονται μέχρι σήμερα το περιβόλι με τις νεραντζιές, το πηγάδι και η στέρνα με την πέτρινη σκάφη. Τέτοιοι όμορφοι και μεγάλοι κήποι υπάρχουν σε πολλά σπίτια της παλιάς πόλης του Ρεθύμνου, αθέατοι από το δρόμο.

Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων Ποταμιανού

Στα Ζωνιανά Μυλοποτάμου βρίσκεται το Μουσείου Κέρινων Ομοιωμάτων. Περιλαμβάνει 87 κέρινα ομοιώματα σε 14 παραστάσεις, σε φυσικό μέγεθος που αναπαριστούν σκηνές από την ιστορία της Κρήτης. Σε ένα ειδικά διαμορφωμένο για το μουσείο χώρο 700 τ.μ. και με διακόσμηση ανάλογη της θεματολογίας του μουσείου, προβάλλονται σκηνές όπως του Ελευθερίου Βενιζέλου, του Κορνάρου, του Αρκαδίου, του Θεοτοκόπουλου, του Καζαντζάκη και πολλές άλλες μορφές. Ο επισκέπτης έχει την ευκαιρία να δει από κοντά το κέρινο  ομοίωμα του Θεοτοκοπούλου (El Greco), του Καζαντζάκη, του Βιτσέντζου Κορνάρου. Αναφορές γίνονται στη μυθολογία του νησιού με τις μορφές του Μίνωα, του Θησέα, της Αριάδνης ενώ το ενδιαφέρον εστιάζεται σε ιστορικά γεγονότα από το Βυζάντιο και τη Βενετοκρατία ως το ολοκαύτωμα του Αρκαδίου και τη δεσπόζουσα μορφή του Ελευθέριου Βενιζέλου.

Μουσείο Ξυλογλυπτικής Κρήτης Γιώργη Κουτάντου

Το Μουσείο Ξυλογλυπτικής στο κέντρο της Κρήτης και στους πρόποδες του Ψηλορείτη είναι μια μόνιμη συλλογή του γλύπτη Γεωργίου Κουτάντου. Λειτουργεί ταυτόχρονα Mουσειακός και Eργαστηριακός χώρος και είναι το αποτέλεσμα είκοσι χρόνων ενασχόλησης με τη γλυπτική. Τα εγκαίνια του Μουσείου έγιναν στις 14 Μαρτίου 2010. Συγκεκριμένα στην Αξό Μυλοποτάμου, μία ώρα από τις πόλεις του Ρεθύμνου και του Ηρακλείου, μέσα στο φυσικό περιβάλλον, εκτίθενται σε ένα διώροφο νεόκτιστο χώρο 300 τ.μ., περισσότερα από εκατό γλυπτά, χειροποίητα έργα τέχνης από ένα σφυρί και ένα σκαρπέλο. Μεταξύ άλλων παρουσιάζονται παραδοσιακές λαογραφικές μορφές και θέματα («Ο Λυράρης», «Ο Κρητικός», «Ο Παππούς και η Γιαγιά», «Πηγαίνοντας στο Χωράφι» κ.ά.), παραστάσεις της φύσης και του οικολογικού μας συστήματος («Ο Αϊτός και ο Όφις», «Το Κρι Κρι»), θρησκευτικού περιεχομένου («Ο Άγιος Γεώργιος του Δισκουρίου», «Ο Χορός του Ησαΐα», «Ο Αποχαιρετισμός»), κοινωνικού περιεχομένου («Ο Ασθενής») από τη μυθολογία («Η Μικρή Γοργόνα») κ.ά. Έτσι ο επισκέπτης έχει την ευκαιρία να ξεναγηθεί στο Μουσείο και στο Εργαστήριο και να ανακαλύψει εκτός από την αισθητική και καλλιτεχνική πρόταση, παραδοσιακά στοιχεία (ασχολίες των κατοίκων στην Κρήτη και στην Ελλάδα σε μια κοινωνία που συνεχώς μεταβάλλεται δραματικά, ήθη και έθιμα), λαογραφικά στοιχεία (για παράδειγμα το σημάδεμα, η «σαμιά» των ζώων), κοινωνιολογικά στοιχεία (δομή οικογένειας, θέση των δυο φύλων), ιστορικά στοιχεία (για παράδειγμα μέσα στους κορμούς των δέντρων που έπεσαν και συλλέχτηκαν από τα Μοναστήρια του Αρκαδίου και του Βωσάκου ανακαλύφθηκαν βόλια/βλήματα από τις επαναστάσεις των Ελλήνων εναντίων των Τούρκων) κ.ά. Η επίσκεψη στο Μουσείο μπορεί να συνδυαστεί με τις σημαντικές αρχαιότητες της Αξού και άλλους αξιόλογους χώρους στην ευρύτερη περιοχή. Οι διαστάσεις των γλυπτών είναι σε φυσικό μέγεθος, ενώ ορισμένα από αυτά παρουσιάζονται σε μεγαλύτερες διαστάσεις, όπως «Ο Αετός και ο Όφις» μήκους περίπου έξι μέτρων, «Οι Γονείς μου και εγώ» ύψους περίπου τριών μέτρων, «Η Μικρή Γοργόνα» μήκους πέντε μέτρων κ.τ.λ. Τα ξύλα συλλέχτηκαν από όλη την Κρήτη, κυρίως ξερά δέντρα ή ξεριζωμένα από φυσικές καταστροφές.

Παλαιοντολογικό Μουσείο Ρεθύμνου

Πρόκειται για ένα αρχιτεκτονικό αριστούργημα καθώς αποτελείται από 9 τρούλους και 13 κελιά ενώ κανένας επισκέπτης δεν μένει ασυγκίνητος στη θέα του «Ηγουμενείου» και του περιβάλλοντα χώρου. Σαν πρώτη εικόνα, στον εξωτερικό χώρο του Μουσείου, ο επισκέπτης έχει τη μοναδική ευκαιρία να έρθει σε επαφή με φυτά τα οποία ευδοκιμούν στην Κρήτη καθώς έχουν φυτευτεί πλάτανοι, νεραντζιές, κουτσουπιές, ελιές, χαρουπιές, κρητικοί φοίνικες, πικροδάφνες και δάφνες καθώς και θάμνοι όπως  αγριοτριανταφυλλιές, κουμαριές, σχίνοι, μυρτιές, λεβάντα, δίκταμο, λυγαριές, δεντρολίβανο και αγριολεβάντα. Στη συνέχεια και στο εσωτερικό του Μουσείου η παλαιοντολογική συλλογή του Δήμου Ρεθύμνου, που έχει παραχωρηθεί στο Μουσείο, ταξιδεύει τον επισκέπτη στο χρόνο καθώς παρουσιάζει ένα σημαντικό μέρος της εξελικτικής πορείας της Κρήτης και των γεωλογικών και παλαιοντολογικών μεταβολών που υπέστη σε βάθος χρόνου 300 εκατομμυρίων ετών. Πρόκειται για μια μοναδική γνωριμία με το φυτικό και ζωικό βασίλειο της εποχής παρουσιάζοντας με ζωντάνια και μεράκι τον τρόπο λειτουργίας και αλληλεξάρτησης των οικοσυστημάτων, παραμένοντας ωστόσο πιστό στο φυσικό και ιδιαίτερο περιβάλλον της Κρήτης. Πρωτότυπα ευρήματα των ενδημικών θηλαστικών σε αναπαραστάσεις σε πραγματικό μέγεθος και σε ανατομική διάταξη αποτελούν αναμφίβολα μια μοναδική εμπειρία. Ξεχωρίζουν οι νάνοι κρητικοί ελέφαντες, οι νάνοι ιπποπόταμοι και τα πολύμορφα κρητικά ελάφια.

Στρατιωτικό Μουσείο

Το στρατιωτικό Μουσείο Ρεθύμνου βρίσκεται στο διατηρητέο παραδοσιακό οικισμό του Χρωμοναστηρίου, βορειοανατολικά του όρους Βρύσινας, σε υψόμετρο 360 μέτρων. Το κτίριο στο οποίο στεγάζεται το Στρατιωτικό Μουσείο, παρουσιάζει ιδιαίτερο ιστορικό και αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον, καθώς πρόκειται για Βενετσιάνικη έπαυλη που χρονολογείται από τις αρχές του 17ου αιώνα. Κατασκευάστηκε στα 1610 και αποτέλεσε τη θερινή κατοικία ευγενούς Βενετοκρητικής οικογένειας ονόματι «Κλόντιο». Ο Κλόντιο ήταν εύπορος φοροεισπράκτορας και ανήκε στην άρχουσα κοινωνική τάξη της εποχής, τους «Veneti Nobili» δηλαδή τους «Ενετούς Ευγενείς». Στον υπαίθριο χώρο της έπαυλης, σε περίοπτη θέση θα διακρίνουμε το οικόσημο της οικογένειας «Κλόντιο», όπου στο κέντρο του θα παρατηρήσουμε το φτερωτό λέοντα του Αγίου Μάρκου, του προστάτη δηλαδή «της Δημοκρατίας του Αγίου Μάρκου», όπως ήταν και η επίσημη ονομασία των Ενετών. Το ίδιο οικόσημο θα διακρίνουμε και στην αστική κατοικία της οικογένειας «Clodio» στην πόλη του Ρεθύμνου. Αστικές οικίες όπως αυτές ονομαζόταν «Palazzo». Η βίλα «Κλόντιο» διατηρεί όλα τα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά τόσο της Ενετικής όσο και της μετέπειτα Οθωμανικής περιόδου. Η συλλογή εκθεμάτων του Στρατιωτικού Μουσείου περιλαμβάνει ιστορικά κειμήλια από την Ενετική περίοδο και τη Νεότερη Ελληνική Ιστορία και συγκεκριμένα: Αίθουσα αφιερωμένη στη «Μάχη της Κρήτης», αίθουσα ιστορικών στολών του Ελληνικού Στρατού, αίθουσες με μουσειακό οπλισμό από την επανάσταση του 1821 μέχρι τον Β΄ΠΠ, πτέρυγα με βενετσιάνικες ενδυμασίες και οπλισμό εποχής και αίθουσα περιοδικών εκθέσεων με φωτογραφικό υλικό διαφόρων ιστορικών περιόδων.

Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης

Το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, από το 2009, αποτελεί έναν σύγχρονο μουσειακό χώρο υψηλών προδιαγραφών, περίπου 1000 τ.μ. ο οποίος, μετά από τις εργασίες επέκτασης και πλήρους αναστήλωσής του, συμπλήρωσε την παλιά Δημοτική Πινακοθήκη «Λ.Κανακάκις» (1992) και το Κέντρο Σύγχρονης Εικαστικής Δημιουργίας (1995). Διαθέτει μία μόνιμη συλλογή περίπου 650 έργων. Πρόκειται για αντιπροσωπευτικά έργα της δουλειάς του Ρεθύμνιου καλλιτέχνη Λευτέρη Κανακάκι και έργα σύγχρονων Ελλήνων καλλιτεχνών, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα της σύγχρονης ελληνικής εικαστικής πραγματικότητας από το 1950 ως σήμερα. Το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, στον κεντρικό του χώρο, παρουσιάζει μέρος από τα έργα της Μόνιμης Συλλογής ενώ σε κάποιες από τις αίθουσες του κτιρίου ή σε εναλλακτικούς χώρους που χρησιμοποιεί, φιλοξενεί περιοδικές εκθέσεις πανελλήνιου και διεθνούς περιεχομένου. Παράλληλα πραγματοποιεί προγράμματα και συνεργασίες με φορείς αντίστοιχους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Διαμονή στο νομό Ρεθύμνου: Βρες το ιδανικό κατάλυμα για αξέχαστες διακοπές!

Booking.com
Translate »
error: Content is protected !!
You don't have permission to register